יום שני, 19 בספטמבר 2016

עבדים היינו פרק ב ( או המסע בעקבות טיטוס 2016 )

עבדים היינו פרק ב ( או המסע בעקבות טיטוס 2016 )

דואר נכנס
x
! מ ע ק ב
x
משפחה

yairnir-gmail yairnir@gmail.com

20 באפר׳
עותק מוסתר: אני
עבדים היינו פרק ב ( או המסע בעקבות טיטוס 2016 )

אז נחתנו ברומא..בכל מקום שחפשנו אותו..אמרו שהמשפחה מזמן עברה צפונה..אחרי שאחיו הרעיל אותו..כן כן ,גם באצולה יש ריקבון. 
אז לא בזבזנו זמן והפעלנו ה גי,פי,אס ישר לסיינה. 
הוי סיינה סיינה. עיר של אלף שנה. העיר שייסדה את האוניברסיטה הראשונה בעולם בימיי הביניים החשוכים לכאורה...או שהיתה זו בולוניה שפתחה בית ספר למשפטים ואני מתבלבל...לא חשוב. להריח את אלף השנים מהקירות ברחובות הצרים .שנפתחים לכיכר פיאצה דל קאמפו הענקית. מאז 1972 לא הייתי כאן. אז טיילתי עם 3 סטודנטים מהטכניון, וחצינו את כל אירופה ב חודשיים וחצי מטורפים.עם תקציב של 30 לירות ליום, שהספיק רק לבקבוק יין ומשולש פיצה. 
אז אמרתי אוניברסיטה..כן כן גם הפעם לא ויתרתי על מעוז הדעה החופשית שנולד ב 1110 ,כשכל העולם נראה חשוך מפחיד ומאובן, ללא זכויות לפרט,וללא הרשאה לחשיבה חופשית, עמדתי בחצר האוניברסיטה, והיה נדמה לי דאני שומע את המרצים בלטינית מלמדים את שבע האומנויות החופשיות...דקדוק ,רטוריקה, לוגיקה, אריטמטיקה,גאומטריה,מוזיקה ואסטרונומיה. מרגש חברים, מרגש. 
כאן המציאו את השיטה של הלימודים באקדמיה..שיעורים ש מעביר הפרופסור, תרגולים ש מעביר המסטרנט והדוקטורנט, עבודות מעשיות והסמינרים ,חברים ,הסמינרים שהועברו על ידי אורחים מעולם המעשה...
איפה עומדות המכללות ולימודי הערב לעומת חווית האוניברסיטה האמיתית.כולל חיזור אחר הסטודנטיות  על הדשא. .  טוב, גם השתמשתי בשרותים שלהם,להקלה על הגוף והנפש, אבל זה לא העיקר. 
בהמשך הטיול, גם רשמתי יעד את העיר קרמונה ,איך אפשר שמהנדס בנשמה לא יבקר בעיר שבה פיתחו לראשונה את המבנה ההנדסי שהיה לבסיס לבניית רוב הגגות והקונסטרוקציות מאז 1230 ועד היום,אין מהנדס בניין שמקבל תאר בלי לדעת לחשב מאמצים במבנה קרמונה. וגם בעיר ווינצי, שבה גדל לאונרדו הגאון הגדול מכולם עד 1515 .
שם יש מוזיאון המציג את כל המבנים ההנדסיים שבנה ארבע מאות שנה לפני שהצליחו לממש אותם החל ממטוס וצוללת ועד לטיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה