יום שני, 19 בספטמבר 2016

עבדים היינו פרק ג ( או המסע בעקבות טיטוס 2016 )

עבדים היינו פרק ג ( או המסע בעקבות טיטוס 2016 )

דואר נכנס
x
TRAVEL
x
Yair
x
משפחה

yairnir-gmail yairnir@gmail.com

18 באפר׳
עותק מוסתר: אני
עבדים היינו פרק ג ( או המסע בעקבות טיטוס 2016 )
אז מרוב התרגשות ונוסטלגיה למקצוע הראשי שלי, מהנדס, שכחתי קצת את טיטוס,
אז מה רצה בסך הכל טיטוס, להביא את היהודים מהמדבר למרחבים של טוסקנה. 
פעם כשלמדתי בטכניון, רצו שתהיה לנו גם השכלה כללית והכריחו לקחת מקצוע הומניסטי אחד בסימסטר, בחרתי בהיסטוריה, והתאהבתי עד כדי כך שבמקביל ללימודי הנדסה סיימתי באוניברסיטה ללא זכאות לתואר, לימודי היסטוריה תרבות ימי הביניים ויוון העתיקה ,שלש שנים מלאות.(לא יכולתי לקבל תאר כי לא היה פנאי ללמוד לטינית לקריאת חומרים שנדרשו לקורס באתיקה משפטית...) ההנדסה לקחה את רוב הזמן.
ולמה אני מלאה אתכם בסיפורי סבתא ? כי כמו שציינתי רוח חופש המחשבה ששרתה באקדמיה, גרמה לפרופסור גלבוע לספר לנו, בניגוד לדעת הרבנים , ש טיטוס היה איש גדול, נערץ על עמו , מספרים עליו ,כי ביום שחלף בלי שהיתה לו הזדמנות לגמול חסד למישהוא...התבטא והכריז " חברים, אבד לי יום"..._נו,,,זה רשע ? זה איש עם יתוש בראש ?
האיטלקים ( סליחה, הרומאים) קראו לו...תענוג של בני האדם...amor ac delicise generic humanity...נו...זה רשע ? , היה גם גבר אמיץ , עמד בראש ארבע גייסות ליגיון בו זמנית , ירה בעצמו בקשת במצור ירושליים והרג עשרים מגינים, כשסוסו מת מחץ אוייב קפץ על סוס אחר תוך נפילת סוסו.
אז נכון , איזה חייל לא ממושמע שלו ירה חץ בוער בבית המקדש ושרף אותו, נכון , בזמנו פרצה שרפה ענקית שהשמידה את רוב העיר רומא , אבל מי שילם מכיסו לשקם את רומא, ? הא ? טיטוס כמובן. אז זה רשע ?
נכון ש בקיסריה ,בהוראתו נהרגו 2500 שבויים במלחמות גלדיאטורים , נכון ששכב והתאהב עם יהודיה בשם ברניקה והבטיח לה נישואים, ולא קיים בלחץ הסנט. ומה ? ביבי מקיים הכל ? ,

בברכה 
יאיר ניר
0533368870
yairnir@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה